Varsta cainelui tau in ani omenesti

23 mai 2012

American Stafforshire Bull Terrier


American Stafforshire Bull Terrier
  • Talie: 43 - 48 cm;
  • Greutate: max. 30 kg;
  • Culoare: nuante maronii cu pete albe.


           Acest caine provine din rasele englezesti Bullterrier si Staffordshire Terrier. 
           Stramosii lui erau de origine englezeasca. El a crescut in America pentru a lupta impotriva altor caini in ringuri special amenajate. Acesti caini de lupta erau mai demult foarte indragiti.
           Lor li se imprima prin educatie o oarecare duritate, pentru ca, sa nu uitam, luptele dintre caini se dadeau pe viata si pe moarte.
           Din cauza ca acele ringuri de lupta se numeau "pit" si din cauza luptelor, acestui caine i se mai spunea American Pitbull, American Bullterrier sau Yankee Terrier.
           Cand cainii de lupta au fost interzisi, acest caine curajos si fioros a devenit un caine de paza, foarte atasat familiei. Pentru aceasta transformare a fost nevoie de cateva generatii de caini.
           Astazi, majoritatea cainilor Pitbull americani sunt ascultatori, insa sunt inca periculosi in preajma altor caini.
           Cainele acesta musculos este mai mare cu 8 - 10 cm decat englezul Staffordshire Bullterrier, are parul scurt si des, care adesea este in nuante maronii. Culoarea alba nu este admisa in proportie mai mare de 80%. Botul acestui caine este scurt, dar foarte puternic, urechile sunt taiate in forma de petala de trandafir (deschizatura urechii ramane libera) - specific cainilor de lupta.
          Urechile naturale ale acestui terrier ii stau mult mai bine decat taiate. De altfel, taierea urechilor este interzisa in Germania.

          A doua poza postata este a cainelui meu, Kuda. Desi multi oameni spun ca pitbullii sunt rai, ca musca chiar si pe stapan, tin sa-i contrazic si sa le spun ca toate aceste lucruri difera in functie de educatie. Spre exemplu, Kuda, desi are 8 ani, este un caine foarte jucaus, energic (uneori prea energic pentru mine :D) si foarte iubitor. Nu l-am luat pentru lupte sau pentru altceva de genul acesta, ci din simplul fapt ca-mi place aceasta rasa si, in plus, este ideal pentru cei care locuiesc la bloc (ca si in cazul meu).
          Am citit si am si auzit ca aceasta rasa este foarte protectoare cu copii. Spre exemplu, o familie cu o fetita de 2 ani si-a luat un Pitbull. Cei doi s-au apropiat foarte mult. Cand fetita a crescut, tatal acesteia a vrut sa o certe, iar in momentul acela, cainele a inceput sa maraie la el. Mi se pare cel mai pur exemplu de devotament si dragoste fata de copii.

          Astept sugestiile si sfaturile dumneavoastra! Va multumesc!

Un comentariu:

  1. Ce emotionant :), vreau si eu sa scriu despre catelul meu! E obraznic, obraznic si iar obraznic, si neascultator :))

    RăspundețiȘtergere